Thursday 8 May 2014

CARA UNTUK CEGAH DAN MERAWAT MIGRAIN


Selamat Pagi semua...arini saya nk share psl penyakit migrain yg dihidapi suami saya sejak zaman bujang lagi..klu dia kena mmg teruk, sampai muntah2..pergi hospital pakar sampai kena scan sbb takut ader penyakit lain, tp doktor kata mmg x de ape2 just migrain jer...bagi ubat jer lah, tp ubat dia mmg berkesan utk elakkn makin teruk tp bila pikir2 smpi bila nak mkn ubat kan..kang penyakit lain plk yg dtg..tu yg sy join Shaklee 2013 dan stat bg suami mkn Supplement Shaklee ni..HASILNYAA??? 

*Skrg suami saya dah lama x kena migrain...Ya Allah rasa bersyukur sgt bila suami x kena migrain, klu x mmg kesian sgt..smpi berguyling2 dia.. dgn muntah2 lg..*

Kat bwh ni sy list kn tanda2 migrain yg hampir semua suami sy alami..jadi jom kita cegah sblm melarat.



Tanda-tanda migrain
- Rasa ngeri ditusuk dengan jarum pada sebelah kepala dan merebak ke bahagian hidung dan sekitar mata . 
- Kesakitan teramat sangat dan berdenyut2.
-Pandangan silau, kabur dan kadangkala menjadi gelap.
- Tekak berasa loya, muntah dan kadangkala tangan dan kaki menjadi sejuk.
-Pesakit akan menjadi sensitif pada sebarang bunyi dan suara .
-Serangan selalunya berakhir dalam tempoh 4-72 jam.
-Sesetengah pesakit akan mengalami pengumpulan cecair dalam badan seperti bengkak bengkak dan membesar di bahagian tertentu anggota badan .

Ni pulak Supplement khas utk pesakit migrain:


SET MIGRAIN
ADA OMEGA + OSTEMATRIX + B COMPLEX

Supplement/vitamin untuk migrain:

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

B Complex

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.

Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya. Dan timbagkan tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk
menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan..e
lakkn kafein cam suami sy mmg a BIG BIG BIG NO nescafe, kopi semua tu..

Sebarang pertanyaan dan pembelian boleh dapatkan dari saya 

Noraisah Razak ] 916382
FB : Nor Aisah
Page : Wadrobe Vitamin
Call  Watsap : 011 2174.4530


No comments:

Post a Comment